Onze werkwijze
Groeien kan een kind overal, maar echt tot bloei komen? Daar is meer voor nodig. Andere kinderen, voldoende ruimte -letterlijk en figuurlijk- én professionals die je kind werkelijk zien en begrijpen. Lees onderstaand meer over de kwaliteit van onze pedagogiek. En vooral: bekijk de praktijk!
Van groei naar bloei
Wij geloven in optimale groei en bloei van ieder kind. Onze pedagogisch professionals dagen kinderen uit om zelf te proberen, zelf te doen. Ze stimuleren hun zelfstandigheid en eigen verantwoordelijkheid. Zodat kinderen zélf ontdekken wat ze kunnen en wat hun talenten zijn. Dat geeft ze zelfvertrouwen. Bij ons kan en mag veel. Binnen de grenzen van veiligheid. Een kind dat zelf mag ervaren, ontdekken, beslissen en fouten maken, blijft je verbazen! Als vandaag wél kan, wat gisteren nog niet lukte.
Onze pedagogiek
Wij geven kinderen de ruimte om uit te proberen en keuzes te maken. Onze locatie is een soort oefenplaats, waar kinderen oefenen met samenleven en samenwerken. Bij ons ontdekken ze zichzelf, de ander en stap voor stap een stukje van de wereld. Kijk maar!
De hoofdreden dat ik voor Humankind gekozen heb is dat de visie die Humankind heeft op de ontwikkeling van het kind perfect aansluit op hoe ik het thuis ook doe. Ik zie graag dat mijn kinderen zelf dingetjes proberen en gestimuleerd worden in dingen zelf doen.
Zo werken wij aan kwaliteit
-
Ontwikkelen op elke leeftijd
Geen twee kinderen zijn hetzelfde. Dat realiseren we ons bij Humankind maar al te goed. Daarom is kijken en luisteren naar elk kind het uitgangspunt van hoe wij met kinderen omgaan
Meer informatie › -
Ouder App
Altijd op de hoogte met onze app voor ouders. Handig, leuk en veilig!
Meer informatie › -
Oudercommissie
Humankind staat open voor je ideeën en complimenten, maar ook voor kritische opmerkingen. Jouw belang is ten slotte hetzelfde als dat van ons: het beste voor je kind.
Meer informatie › -
Klantenplatform
Bij Humankind willen we het iedere dag goed doen. Liefst iedere keer een beetje beter. We vinden het dan ook belangrijk je mening te kennen.
Meer informatie › -
Kwaliteitsmanagement
Een kinderopvang van topkwaliteit daar streven we naar. Daarom hebben we duidelijke afspraken gemaakt en vastgelegd in ons kwaliteitsmanagementsysteem.
Meer informatie › -
Klachtenregeling
Een opmerking, een wens of een klacht? Geef deze door via onze klachtenregeling.
Meer informatie ›
Ontwikkelen op elke leeftijd
In elke fase van de ontwikkeling van je kind kijken onze medewerkers goed naar wat jouw kind nodig heeft. Wanneer je baby klein is, zorgen wij voor warmte en geborgenheid door je baby op schoot de fles te geven. En ook de vaste voeding krijgen ze lekker op schoot bij de pedagogisch medewerker.
Voor dreumesen en peuters is het nog steeds ontzettend belangrijk dat ze zich veilig en prettig voelen bij de pedagogisch medewerkers. Daarom geven we liefdevolle aandacht en zorgen we voor een stimulerende omgeving. Want is die emotionele veiligheid er, dan kunnen de kinderen de ontdekkingskansen die wij bieden, ook aangrijpen: klimmen, rennen, spelletjes doen, puzzelen, gooien, praten, zingen, schilderen en kleinen, springen en bouwen. Dat is precies wat we voor ogen hebben: kinderen die zelf keuzes maken, grenzen verkennen en uitdagingen aangaan.
Ouder App
Bij Humankind volg je de belevenissen van je kind(eren) in de kinderopvang via onze OuderApp. Ook als je niet bij elkaar bent, ben je tóch (online) verbonden. Je kunt foto’s bekijken van je kind, bladeren in het dagboekje en berichten ontvangen en verzenden. Ook kun je extra opvang of ruildagen aanvragen, afwezigheid doorgeven en putten uit allerlei zinvolle extra’s over opvoeding en kindontwikkeling. Op jouw moment.
Met de OuderApp ben je als ouder altijd digitaal op de hoogte, via een beveiligde en afgeschermde omgeving.
Oudercommissie
Daarom hebben al onze locaties een eigen oudercommissie. De Oudercommissie van het kinderdagverblijf en de buitenschoolse opvang kunnen ook samen vergaderen.
Ouderraad en centrale oudercommissie
Elke oudercommissie vaardigt een lid af naar de Ouderraad, het overkoepelend adviesorgaan voor de hele regio. Daarnaast is er de centrale oudermissie, waarin ouders op landelijk niveau meepraten over een aantal beleidszaken. Iedere ouder kan zich hiervoor verkiesbaar stellen. De leden worden gekozen door de Oudercommissies.
Interesse om mee te praten? Vraag onze locatiemanager om meer informatie.
Klantenplatform
Daarom vragen we ouders naar hun mening. Naast reguliere contactmomenten met alle ouders tijdens breng- en haalmomenten, de diverse tevredenheidsonderzoeken en de contacten met Klantenservice, (Centrale) Oudercommissies en Ouderraden, hebben we ook een digitaal Klantenplatform.
Het Klantenplatform wordt gevormd door een groep ouders, die maximaal vier maal per jaar via email worden benaderd om deel te nemen aan een enquête. Of worden uitgenodigd voor een gesprek.
Kwaliteitsmanagement
We willen kinderopvang van topkwaliteit leveren. Op elke locatie, elke dag. Ons kwaliteitssysteem helpt ons om dit waar te maken. Daarin is vastgelegd hoe we zorgen voor goede hygiëne, voor verantwoorde voeding, voor een inrichting die helemaal past bij de leeftijd en ontwikkeling van de kinderen. We gaan regelmatig na of onze aanpak en instructies ook echt werken. En of we voldoen aan de regelgeving die er is voor kinderopvang.
Weten hoe we dit waarborgen? Vraag ernaar bij onze locatiemanager.
Klachtenregeling
Humankind staat voor kwaliteit. Wij doen onze uiterste best voor kinderen én ouders. Wij horen graag van je, je complimenten, maar ook als je niet helemaal tevreden over ons bent.
Meestal helpt een goed gesprek onvrede snel de wereld uit. Soms is dat niet voldoende. Ouders kunnen hun klacht kenbaar maken door middel van het klachtenformulier, dat verkrijgbaar is op de locatie. Een klacht kan over van alles gaan, bijvoorbeeld over een verschil van mening over de verzorging, een factuur of over de bejegening door medewerkers. Humankind heeft een klachtenprocedure voor het omgaan hiermee. Deze klachtenprocedure ligt ter inzage op je locatie en is ook beschikbaar via de OuderApp. Hier kun je uitgebreider lezen hoe het indienen van een klacht in zijn werk gaat.
Is het niet gelukt om een klacht af te handelen met de betrokken medewerker, dan zal de locatiemanager of de manager van de betreffende afdeling op het hoofdkantoor zich erover buigen. Indien er ook dan geen oplossing naar tevredenheid is gevonden, kun je je klacht richten aan de regiodirecteur of de Raad van Bestuur. Weet je niet bij wie je terecht kunt met een specifieke klacht, neem dan contact op met het regiokantoor. Vanzelfsprekend behandelen wij je klacht zorgvuldig. Alle betrokkenen bij de behandeling van de klacht zijn tot geheimhouding verplicht.
Externe Geschillencommissie Kinderopvang
Biedt de interne klachtenprocedure geen bevredigende oplossing, dan staat de weg vrij bij het Klachtenloket Kinderopvang voor informatie, advies en mediation. Daarnaast kun je gebruik maken van de mogelijkheid de klacht in te dienen bij de externe onafhankelijke Geschillencommissie Kinderopvang.
Ieder jaar leveren we bij de GGD ons jaarverslag Klachten aan. In dit rapport kun je onder meer lezen hoe we klachten hebben opgelost en afgehandeld. Het document is beschikbaar via de OuderApp en/of opvraagbaar bij de locatiemanager.
Interesse? Regel het direct
Plan rondleiding Regel opvang
Wil je meer informatie over Kinderdagverblijf Alles Ki(d)ts of persoonlijk advies voor jouw situatie?
Neem dan contact op met Regiokantoor Zuid-Limburg.